Sidor

tisdag 17 januari 2012

Mål i livet

Mål sägs vara bra. Nyår är bra för nya mål/omstart. Jag gillar inte nyårslöften, de blir lätt för svartvita. Mål känns bättre. Man misslyckas inte om man tappar siktet på målet, man behöver mer tid att nå dit. Man bryter löften, startar om mot mål.
Mina mål för 2012 är:
- 2 träningspass i veckan (fler är en bonus)
- Hålla efterrätter och onyttigheter till helger/speciella tillfällen
- promenader 3 dagar i veckan, minst 30 min
- träffa vänner och familj oftare
- hitta på fler roliga saker/utmaningar med fästmannen
- att inte jobba över så mycket; sätta jobbet i perspektiv
- vara tydlig med bedömning på jobbet
- sjunga mer
- se om jag kan komma igång med springträning till våren
- hålla en optimistisk syn på saker och ting (läs: dra ner på gnället)

Det handlar alltså om både hälsa, jobb och allmän balans.
2012 ska bli bästa året hittills.
Det finns mycket roligt att se fram emot; bröllopsplanering, bröllop, honeymoon, resa med eleverna (troligtvis till Chicago), ny kör att sjunga med, nya böcker att läsa, ett nytt badrum (efter stambyte - fokus på det positiva)...

Gymmet hjälpte mig på traven med utmaningen "träna 2 ggr i veckan i 12 veckor och du får en present". Jag gillar överraskningar, och blir sporrad av utmaningen. Jag fick ett stämpelkort, så jag blir påmind om utmaningen av detta!

2012, Here I come!

2 kommentarer:

  1. Chicago?!
    Bra mål! Är du lärare eller? ;)

    SvaraRadera
  2. Värsta pr-tricket av gymmet! Smarta dom är. :)
    Lycka till!!

    SvaraRadera