Sidor

tisdag 16 juli 2013

juicy

Efter att ha genomgått fas 1 av 17-dagarsdieten med bravur, 5 kg lättare, såg vi dokumentären Hungry for Change och inspirerades till en striktare detox; 3 dagars juicekur. Bara frukt och grönt, grönt te och vatten. Inget tuggas, allt går genom råsaftscentrifugen...
En dag avklarad. Jag har genomgått illamående, yrsel och kraftlöshet. Två dagar kvar, sen går vi in i 17-dagarsdietens fas 2; vi får äta fläskkött, skaldjur, fullkornskolhydrater någon gång om dagen... Efter en dags juice längtar jag efter att tugga. Min kropp vill ha protein. Och ork att springa!

Det var en dryg vecka sedan jag tränade, en vecka på Fårö med familjen gav få tillfällen till det. Eller ja, motion fick jag, men ingen löpning eller styrka... Trainalongen får tas igen efter juicerensningen, för nu finns ingen muskelenergi!

Nu är det dags att sova snart, man vill inte vara vaken för länge, då slår hungern till...
Först ett avsnitt till av nyfunna serien House of Cards!
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar