Sidor

onsdag 28 december 2011

Mellandagstankar

Efter några dagars ledighet börjar hjärnan vakna, läslusten pocka på och rastlösheten knacka på axeln. Inte arbetsmässigt, utan den lilla projektpersonligheten som bor där inne. Hon som inte riktigt orkar när det är mycket på jobbet. Hon med de stora planerna. Hon som är grym på att motivera, och på att komma på bra idéer.

Idag satte jag mig med julaftonsbilderna, och fick bekräftat det jag känt av i ett par månader. Jag behöver träna. På riktigt. Hitta en långsiktighet och en rutin som håller. Mina gener kräver att jag tränar om jag inte vill se ut som farmor (som var en underbar människa, men allvarligt överviktig). Jag ser mig inte som överviktig. Inte smal heller. Men inte överviktig, eller plufsig, som jag känner mig just nu. Jag vill vara stark, och aktiv, och effektiv. Hälsosam.
För första gången ska jag sätta konkreta nyårsmål. Saker jag ska klara av under året. Mentala såväl som fysiska. Och ekonomiska.
Jag har idéer, har inte helt utformat dem ännu, men när jag gjort det åker de upp här.

Vikt är som jag sagt tidigare känsligt och viktigt för mig, även om jag vill säga att det bara är insidan som räknas... I inlägget där jag berättade om viktresan hade jag en massa bra tankar och mål kring vikten och träningen - vad hände med dem kan man undra?! Nu är det skärpning. Jag vill inte bara yttra massa tomma ord. De ska få resultat.
Nu tänker jag så här:
- Sockerfritt i en månad
- Träning regelbundet (pass + simning)
- Planerad vardag
- Mindre stillasittande TV-kvällar.

Återkommer runt nyår med mina konkreta mål.
Ett av dem är att blogga tätare.

3 kommentarer:

  1. Jag smyger mig in här ibland. Hade inte sett ditt viktinlägg förut och förstår nu din reaktion för några veckor sedan. Vi är många som varit där. Nu blickar vi framåt, 2012 kommer att bli ett underbart år! Heja heja Emelie!

    SvaraRadera
  2. Tack Ulrica,
    ibland inser man att saker kanske är känsligare än man vill erkänna för sig själv... 2012 kommer bli fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Gums... finaste gums. Vi tar det här tillsammans, inte sant? Varje steg är ett steg framåt, även om det ger plus på vågen. :)
    Vad hände för några veckor sen??

    SvaraRadera