Sidor

onsdag 10 augusti 2011

Det här med att träna...

... är skönt, men jösses så slutkörd jag blev idag!
Box är ingen barnlek, det kräver styrka, kondis och en vilja av stål. Jag kom dit själv, insåg snart att man jobbar med en partner och blev ihopparad med en riktigt duktig boxkille som hållit på i flera år. Jag hade två val; gå därifrån/vägra och be om en annan partner ELLER lära mig något och utmana mig själv. Jag valde det senare, och han coachade mig; visade när jag gjorde fel, peppade och fick mig att jobba mer än jag trodde att jag orkade. Tack, du okända medelålders boxare!

Träningsplanen för de närmaste veckorna är varierade, men jag vill göra två klasser och ett gympass i veckan. På söndag börjar favoritpasset PowerStep igen, och på tisdag ska jag utmana mig själv med Zumba.
Jag orkar förresten jogga i 20 minuter nu, med podradio i öronen! Sommarprogrammen är toppen för detta!
Vikten går det trögare med, men det får man ju räkna med när man tränar samtidigt; muskelrackarna väger ju, och det verkar inte vara förhandlingsbart...

Nu sitter jag och återhämtar mig (armarna känns galet matta) med tända ljus och musik i stereon. Regnet öser ner utanför - det började förresten lagom tills jag skulle cykla hem från gymmet, vilket var svalkande men inte optimalt - och det blixtrar och mullrar en hel del. Det firar vi med eftermiddagskaffe!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar