Sidor

måndag 22 augusti 2011

Vi lever...

...i en tid av platityder och stora ord.
En tid, där vi delar med oss av alla åsikter och ställningstaganden på Facebook, men är rädda för att föra fram desamma i en diskussion.
Vi står upp för vad vi tror på. På pappret.
Vi måste våga gå från ord till handling.
Även om minnesstunder och statusuppdateringar är viktiga för att smälta grymheter som inträffar, kommer dessa inte vända några vindar.
Våga ta en diskussion, även om det blir obekvämt.
Brinn. Skriv debattartiklar. Gå med i ett parti.
Gör något åt problemet, skriv inte bara att du ska...

Ironin i att skriva detta inlägg slår mig. Absolut.
Det tog ett tag att forma orden, att formulera jaget och dess tyckande, men jag brinner. För rättvisa, på riktigt, och hållbar utveckling, men också för mitt välmående och för mina relationer. Jag Tänker att jag börjar där, och tänker inte hyckla med det.

Det här var en plötslig insikt som slog mig i samtal med goda vänner i lördags. Den ville inte släppa. Så, gör vad du vill med den, men reagera gärna.

1 kommentar:

  1. Håller med.
    Det är (ännu) en anledning till att jag inte har facebook. För många säger allt och ingenting och man känner att det _bara_ är ord och inget annat.
    Jag tycker du gör rätt i att lyfta det här. För det vidare. Jag litar på dig i en diskussion.

    SvaraRadera