Sidor

fredag 19 augusti 2011

Jag överlevde!

Första veckan avklarad, och jag har hunnit med massor!

  • Detaljplanering av två arbetsområden
  • Terminsplanering för samtliga grupper
  • Heldagskonferens på Waterfront hotell i Stockholm City
  • Massa möten
Det känns som att jag har läget under kontroll.
Ser fram emot när kidsen kommer på måndag. Dessutom ser jag fram emot att göra resten av detaljplaneringen!

Måste bara nämna lite mer om konferensen...

Första talaren var Magnus Lindqvist, futurolog/trendspanare. Sjukt rolig och tankeväckande. Talade om långsam förändring.
Andra talaren var en professor Kroksmark som talade om forskande lärare som svar på frågan hur man bäst höjer lärares status. Intressantare än jag trodde.
Sista talaren var Jörgen Oom, psykolog, som talade om mental inställning på ett underhållande men spännande sätt!

(Det finns säkert youtube-klipp/Googleträffar på dessa om man blev nyfiken...)

Nu tar jag helg, som innehåller pyttelite jobb (läsa en novell och lyssna på UR-radio), träning (PowerStep på söndag), filmkväll, slappande, middag hos vänner och tvätt. Jag hoppas att jag även hinner läsa lite på en bok jag nyligen började läsa :)
Trevlig fredag!

1 kommentar: