Sidor

söndag 10 juli 2011

Bröllopsplanering

Som man kan läsa i min presentation är jag en blivande brud; jag är förlovad med min fina Moe och vi planerar bröllop nästa sommar. 

Vi har under juni månad varit runt till olika tänkbara bröllopslokaler, och upplever vad vi kallar för "Ekuddseffekten" (uttryck myntat av oss två när vi fastnade för första bostadsrätten vi var och tittade på, och jämförde allt med den utan att hitta något som var bättre), och har den lokal vi tittade på först som favorit, nämligen Långholmens Wärdshus. Vi har fram till mitten av augusti på oss att bestämma oss, tills dess gäller preliminärbokningen.

Det kan alltså komma att bli delvis en bröllopsblogg det här, då jag misstänker att dessa planer kommer att ta en del plats i mitt hjärnkontor...

För dig som inte vet kommer här en liten introduktion till mig och Moe:

Vi blev tillsammans i september 2007, efter att ha varit kompisar några år - först på nätet, sen "på riktigt". Tycke uppstod i samband med att jag lånade hans lägenhet i några veckor; när han kom hem blev jag mer eller mindre kvar. Han bet mig i näsan, and the rest is history (som de säger i Amerika).

Jag pluggade, han jobbade. Vi bodde i varsin etta, hans var trevligare men jag ville vara självständig och ha mitt eget boende. "Kan själv" är min melodi. I februari 2009 tyckte jag att jag hade varit självständig länge nog, och flyttade ifrån min studentbarack in i hans mysiga etta i Enskede. Det var trångt. 26 kvm. Ett halvår tog det, sedan fick vi tag i en stor tvåa. I Haninge, men ändå!

Vi har rest en del, det är viktigt för oss. Redan tre månader in i förhållandet åkte vi till New York i 10 dagar. Det var fantastiskt! Vi har haft cykelsemester på Fårö. Det var blött, men mysigt. 2010 åkte vi ut i världen igen, till Tunisien. Sol och bad stod på agendan, och Karthago! Det var vad jag såg framför mig innan, men den 29 juli 05:22 på morgonen blev den här resan ännu mer speciell då Moe friade i soluppgången. Vi grät, skrattade, hånglade, kramades, skrattade och njöt!

Jag hade nu slutat plugga, fyllt 25 och fått ett heltidsjobb. I Nacka, där också Moe jobbade. Vi bodde fortfarande i Haninge, vilket betydde 1 timmes pendling, enkel resa. Det var slitigt, men vi höll ut samtidigt som vi började räkna på hur det skulle bli om man köpte lägenhet (hyresrätt i Nacka är nämligen inte det lättaste...). Vi kom fram till att det skulle gå, och gick på visningar. Först ett par var för sig, sen på alla hjärtans dag, exakt 2 år efter att vi officiellt flyttade ihop, gick vi på visning på Ekudden, och det var kärlek vid första ögonkastet! Ett par veckor senare hade vi köpt en trea, med gångavstånd till jobbet.

Nu i sommar njuter vi av lägenheten. Jag njuter också av första lediga sommaren på säkert 9 år. Sommarlov. Vi planerar också bröllop, som sagt. Det formar sig väl för oss, det som kallas livet...

(To be continued - livet alltså, det här inlägget är slut.)

Vi, på väg till ett sommarbröllop för någon vecka sedan... <3

3 kommentarer:

  1. åh! Kom på att jag skulle tipsa dig om dessa fina bloggar. Alltid kul med inspiration, även om de är amerikanska. ;)

    http://www.stylemepretty.com/
    http://greenweddingshoes.com/
    http://www.oncewed.com/

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie!
    Vad kul att du har en blogg!
    Och ännu mera kul att ni ska gifta er, STORT grattis!
    Ser fram emot att få höra mer om eran bröllopsplanering eftersom vi själva funderar på att ta "det stora steget" :)

    SvaraRadera