Sidor

tisdag 26 juli 2011

Catch-up

De få läsare jag har får ursäkta dålig uppdatering, jag har varit på västkusten med goda vänner i en stuga utan 3G-täckning.

Däremellan har jag, precis som resten av världen, varit stum över de obegripligt grymma dåd som skakar Norge. Att blogga om vikt eller böcker kändes helt plötsligt väldigt ytligt. Jag vill dock inte ge galningen bakom massmordet nöjet att haka upp mig, utan väljer att lova mig själv att stå upp mot extremism av alla de slag, och våga ifrågasätta. En person kan inte göra så stor skillnad, men om många gör lite så blir det mycket.
Världen är ond, det är svårt att smälta.
Världen är dessutom orättvis. Det är jobbigt.
Att solidaritet verkar vara ett ord som människor inte längre förstår utan Wikipedias hjälp, är rent ut sagt smärtsamt.

Jag vill inte vara en feg liten lort, för att citera bröderna Lejonhjärta. Det är dags att våga ifrågasätta, våga stå upp för mänsklighet.


-----------------------------------------------------------

Idag gymmade jag pass två. Jag orkar jogga i 12 minuter. Det känns fjuttigt, så nu siktar jag på 20 innan 15 augusti när jobbet börjar. 30 minuter innan 1 september.

1 kommentar:

  1. Jag förstår vad du menar...
    ...själv känner jag mig ganska less (dagens underdrift!) på idiot-kenya. Vill komma hem och bara leva i ett ordnat Sverige! Där man kan anmäla folk som beter sig illa, där man kan lita på polisen, där mekaniker har årsgarantider, där man inte ens behöver en bil! *suck*
    Men jag kan ju inte låta bli att trivas lite iaf... Damn me and my skills of enjoying my life wherever I live!
    Förlåt, behövde bara få ur mig det där. ;)

    SvaraRadera